lunes, 12 de mayo de 2008

Treball en alçada




Aprofitant l'escapada al pirineu durant el cap de setmana de tres dies he pogut entrenar una miqueta en alçada.
Dissabte
Només arribar a Arestui, em poso les sabatilles i m'en vaig a còrrer una miqueta amb la intenció de fer un rodatge suau de 40'. Arribo a Baiasca, 3 km mes enllà i començo a pujar depres de deixar la caretera. Em trobo bé, mes tenint en compte que acabem d'arribar i penso que estaria be arribar a St. Jaume, una ermita que està a uns 9 km. del poble i a bastant desnivell. Gairebe una hora despres de sortir i despres de passar per trams de molta pujada, on el pulsòmetre ha passat dels 4 i escaig, als 5, 6, 7 i fins i tot 8 llargs i 9 min/km, arribo a la collada, d'aqui 2,2 km de baixada suau i ja hi soc. Trucada a casa per dir que arribare tard i tornem-hi. La tornada surt en uns 40', intentant no castigar massa les cames ni els genolls.
A l'arribar a baix dades de l'entrenament: 90' de carrera efectiva, 17,2 km i denivell positiu de 540 m. El pitjor tram es Baiasca a collada amb 6,5 km i 490 m. de desnivell.
Diumenge
despres de dubtar si fer el port de la Bonaigua, el pla va ser sortir direcció Espot on havia quedat amb tota la familia. Sortida des d'Arestui, baixada prudent, mes per no fer malbé la bici que per falta de ganes de correr. El que sembla pla a la carretera entre Llavorsi i Esterri es en realitat un fals pla on en aquest sentit hi ha més pujada que baixada, bon escalfament de cames. A l'arribar al pantà de la Torrassa desviament cap Espot. Pujada dura amb pendents de fins al 8% pero no tant com esperava. Vuit kilometres de pujada. Arribo a Espot i decideixo atacar la carretera de Super Espot. D'aquesta no he trovat altimetria, la vaig agafar pensant que era mes dura que la de St. Maurici, pero ara ho dubto. Total 3 km mes de pujada molt dura i mantinguda. A l'arribar a dalt descens ràpid i decideixo provar la pujada a Sant Maurici. Despres he llegit que a la Volta del 79 alguns ciclistes es baixaven de la bici per superar algun tram que arriben al 18%. Començo la pujada amb molt poca fe, tenia les cames a tope i poca gasolina a l'estomac i cap gel a la butxaca. Primer quilometre dur al 12%, segon quilometre durissim ( 15 %) i aqui començo a pensar que havia d'haver fet aquest abans... em poso de peu a sobre de la bici i descobreixo que a 9 km/h no caic!!! aguanto un altre quilòmetre mes ( al 18 %) i decideixo que era més elegant girar ja que aquesta pujada era de regal, que haver de posar peus a terra... Avui mirant internet veig que he de tornar a fer-la directa. Em quedaven 3 km mes entre un 12 i un 18 % de pendent i 3 mes entre un 10 i un 12%. Sis quilometres nomes!!!
Despres de girar cua i amb un sol espatarrant vaig esperar tothom estirat a Espot. Feina ben feta vaig pensar.
Dilluns:
Sortida des de la font dels coms direcció cap Major, 10' d'anada en pujada i la tornada des d'allà fins St. Jaume. Total 45' i 8km. Veig com m'afecta l'alçada: respiro al màxim, no m'entra l'oxigen que necessito i en canvi les pulsacions es van quedar en 128 de mitja i 144 de màxima. La velocitat tot i que era baixada practicament la meitat del recorregut mes val ni esmentar-la.
Dimarts:
Dia de descans actiu amb 1500m. a la piscina i una estona al blog.

No hay comentarios: